Google Translate

Translate the page to English. You can choose another language after the click Translate the page to English.

Så här gör du för att felanmäla

Om du behöver felanmäla något i din lokal eller bostad ska du göra det på "Mina sidor". Om du inte har möjlighet till det, ring vårt kundcenter på telefonnummer 0240-869 00.

Mina sidor för lokalhyresgäster

Även lokalhyresgäster ska göra sin felanmälan på Mina sidor. För att logga in behövs ett användarnamn och ett lösenord, detta är gemensamt för alla i verksamheten som ska felanmäla. Om du jobbar i en verksamhet som inte har något inlogg - ring 0240- 869 00 så fixar vi ett!

Så här felanmäler du på "Mina sidor"

  • Om det gäller en bostad loggar du in på Mina sidor med Bank-Id eller ditt användarnamn och ditt lösenord.

  • Om det gäller en verksamhetslokal loggar du in på Mina sidor med ett användarnamn och lösenord som hör till verksamheten.

  • Klicka på Felanmälan som du hittar i menyn eller snabblänken på startsidan.

  • Klicka på plusset i högra hörnet.

  • Välj ett objekt och därefter följer du instruktionerna.

  • Ange om huvudnyckel får användas och om du har husdjur.

  • Om du behöver så finns det möjlighet att skriva egen text och bifoga en bild på det du vill felanmäla.

  • Om du själv inte kan vara tillgänglig om vi behöver ta kontakt med dig, kan du ändra kontaktperson och telefonnummer.

  • Om allt är ifyllt och du känner dig klar klickar du på Skicka.

Ladda gärna ner vår boendeapp till din smartphone, då kan du felanmäla var du än är!

 

Akuta ärenden

När det gäller akuta ärenden som kan skada person eller egendom, t.ex. vattenläckor, trasig elutrustning eller stora avloppsstopp ska du dygnet runt så fort som möjligt ringa vår jour på telefonnummer 0240-842 01. Kom ihåg att uppge lägenhetsnummer, namn och adress. Du ska vid akuta ärenden inte göra en felanmälan på "Mina sidor".