Google Translate

Translate the page to English. You can choose another language after the click Translate the page to English.

Välkommen till oss!

Vi vill börja med att önska dig välkommen - hoppas att du kommer att trivas hos oss!

Nycklar och taggar

Nycklar till bostaden kvitteras ut av kontraktsinnehavaren i vårt Kundcenter på Köpmansgatan 2 eller hos fastighetsvärden vid nya bostad (om inget annat är överenskommet). Kom ihåg att ta med dig giltigt legitimation eller BankID.

Nycklar kan hämtas tidigast den dag du har på ditt kontrakt. Om den första infaller under en lördag, söndag eller annan helgdag kan nycklar kvitteras ut närmast kommande vardag.

Adressändring

Du ska vara folkbokförd där du bor. När du flyttar ska du därför direkt göra en flyttanmälan till Skatteverket så att du får rätt folkbokföringsadress. Skatteverket sprider din nya adress till många myndigheter och företag, men vill du ha eftersändning av annan post kan du beställa det hos Adressändring mot en avgift.

Lägenhetsnummer för adressändring

Det lägenhetsnummer som du ska ange i samband med din adressändring är Lantmäteriets lägenhetsnummer som du hittar på hyresavtalet, på Mina sidor eller anslaget i trapphuset dit du ska flytta.

El, telefon, TV och bredband

Elnätsavtal

Det är VB Energi som äger elnätet i Ludvika kommun. Du behöver senast fem dagar innan inflytt anmäla din nya adress till dem samt teckna ett elnätsavtal. Du väljer själv vilken elleverantör du vill teckna avtal med gällande förbrukningen.

Telefon

Om du vill ha fast telefon i din lägenhet tar du själv kontakt med leverantörer av dessa tjänster.

TV och bredband

Som fastighetsägare är vi skyldiga att kostnadsfritt erbjuda baskanaler till din TV, önskar du fler kanaler måste du själv teckna ett abonnemang med en leverantör av bredband och TV.

Hemförsäkring

Som hyresgäst hos oss måste du ha en hemförsäkring. Det finns mycket som kan hända som du själv inte råder över, till exempel inbrott, brand eller vattenskada. Det är viktigt att man har en hemförsäkring om olyckan skulle vara framme. Du väljer själv hos vilket försäkringsbolag du vill teckna en hemförsäkring.

Lägenhetens skick

Innan vi hyr ut lägenheten på nytt gör vi en avflyttningsbesiktning . Vi noterar eventuella skador och anmärkningar, men det kan ändå finnas brister som upptäcks först i efterhand. Har du synpunkter på besiktningsprotokollet ska det anmälas till Kundcenter inom åtta dagar efter inflytt.

Inflyttningsenkät

Två veckor efter du har flyttat in får du ett mail med en länk till en enkät av oss. Vi är mycket tacksamma om du tar dig tid att fylla i enkäten - dina åsikter är viktiga för oss och hjälper oss att bli bättre!